:: مقاله مرتبط با : جلد 2 ، شماره 1


بررسی تاثیر تصویر مقصد در میزان جذب گردشگران خارجی(مطالعه موردی: بافت تاریخی اصفهان)


نویسندگان :
محمد صابری1
آموزش عالی قشم(مسئول)1
صفحات :
1-21
چکیده :

گردشگری یک فعالیت منبع پایه است و به جاذبه ها و خدمات وابسته است، اما در عین حال توسعه موفقیت آمیز آن تا حد بسیار زیادی به عوامل تأثیرگذار بر الگو و رفتار تصمیم گیری گردشگران بستگی دارد. تصویر مقصد به عنوان یک عامل اصلی در جذب گردشگران خارجی محسوب می شود و تصورات و ادراکات هر فرد از مقصد گردشگری به مقدار زیادی به رفتارها و انتخاب مقصد او بستگی دارد. این پژوهش که با هدف « بررسی تاثیر تصویر مقصد در میزان جذب گردشگران خارجی(مطالعه موردی: بافت تاریخی اصفهان)» انجام گرفته است؛ از نظر روش، توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه گردشگران خارجی در اصفهان می باشد است.که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 218 نفر به روش در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. ابزار اندازه گیری تحقیق، پرسشنامه ای استاندارد برای متغیرهای جذب گردشگر (اشرف زاده،1398) و تصویر مقصد (قجقی،1399) بود که برای اندازه گیری روایی پرسشنامه ها از روش صوری و محتوایی و برای تعیین پایایی آن آلفای کرونباخ محاسبه گردید که مقدار آن برابر 0.849 برآورد گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای Spss26 انجام شد. برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف و برای آزمون فرضیات از روش رگرسیون خطی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد در بافت تاریخی اصفهان تصویر مقصد در میزان جذب گردشگران خارجی تاثیر معنی داری دارد. همچنین فرضیات فرعی نیز تایید شد یعنی تصویر مقصد بر رضایت گردشگران، توصیه گردشگران خارجی به دیگران و تمایل به سفر مجدد گردشگران تاثیر معنی داری داشت. در ادامه پیشنهادهایی برای بهبود جذب گردشگران خارجی ارائه گردید.


دانلود مقاله

موضوع :
توسعه منطقه ای
کلمات کلیدی :
جذب گردشگران خارجی، تصویر مقصد، بافت تاریخی اصفهان
کلمات کلیدی لاتین :
Attracting foreign tourists, the image of the destination, the historical context of Isfahan

استناد دهی

لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله (Harvard)

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
صابری، محمد، تابستان 1401 . بررسی تاثیر تصویر مقصد در میزان جذب گردشگران خارجی(مطالعه موردی: بافت تاریخی اصفهان) . توسعه منطقه ای، 2(1) ، صص. 1-21

تعداد بازدید از مقاله : 2408
تعداد دانلود فایل : 1846


تصویر جلد


سایر شماره ها



مقالات پر بازدید