:: شماره در حال نمایش : جلد 4 ، شماره 1

دوره 4 شماره 1 - بهار 1402
1. بررسی روند توسعه‌ی پایدار در مدیریّت محیط‌زیست ایران (با تأکید بر شاخص‌های رشد سبز)

ساجده صفی‌خوانی1

صفحات : 1-19

چکیده
  در سال‌های اخیر مفهوم رشد سبز به صحنه‌ی سیاست بین‌المللی راه‌یافته است و بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، مجموعه‌ای از شاخص‌های اولویت‌دار را برای برنامه‌ریزی و اندازه‌گیری رشد سبز در سطح ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی توسعه ملی
دوره 4 شماره 1 - بهار 1402
2. نقش تعدیل گر تکنیک‌های تعامل تنظیم هیجان بر رابطه ترجیحات هیجانی و نشانگان اضطرابی

نیوشا ذوالفقاری1

صفحات : 19-39

چکیده
  پژوهش حاضر، برای کشف ماهیت اختلالات اضطرابی و رابطه آن با عوامل شناختی انجام شد. هدف این پژوهش، تبیین رابطه اضطراب و ترجیحات هیجانی با نقش تعدیلگر تنظیم هیجان و مبتنی بر روش توصیفی- تحلیلی بود. جمع‌آو ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی توسعه ملی
دوره 4 شماره 1 - بهار 1402
3. تحلیل رابطه بین بانکداری بدون ربا و رشد اقتصادی در ایران

سیامک شکوهی فرد1، علی سلمانپور زنوز2، هاتف حاضری نیری3

صفحات : 42-53

چکیده
  در این تحقیق رابطه ی بین بانکداري بدون ربا و رشد اقتصادي در ایران بررسی شده است. به منظوربررسی اثر واقعی اجراي قانون عملیات بانکی بدون ربا بر سرمایه‌گذاری و رشد از ابزارهای اقتصاد سنجی و مدل های کلان ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی توسعه ملی
دوره 4 شماره 1 - بهار 1402
4. الگوی نوسازی متوازن محله یافت آباد شمالی

سامان بیات ترک1، علی کرمی2، علی اتحادی3

صفحات : 80-94

چکیده
  بافت فرسوده شهری مسئله ای جاری در امور جاری شهر و شهر سازی کشور هستند. زیر ایران کشوری زلزله خیز است و ساماندهی نکردن این نوع بافت ها می تواند فاجعه ای عظیم را به بار بیاورد. وجود 3268 هکتار از اراضی ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی توسعه منطقه ای
دوره 4 شماره 1 - بهار 1402
5. برنامه ريزي توسعه محله هروی به منظور ارتقا كيفيت محيطی با رويكرد طب سوزني

سامان بیات ترک1، علی اتحادی2، افشین فاطمی3

صفحات : 65-80

چکیده
  کیفیت محیطی ، مفهومی واجد ارزش ذهنی محسوب می شود و به واسطه محیط مسکونی شهری ای که در بردارنده ویژگی های اساسی نظیر رضایتمندی فردی از واحد مسکونی، محله و همسایگان است،تعیین می شود. بنابراین ارزش ذهنی ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی توسعه منطقه ای
دوره 4 شماره 1 - بهار 1402
6. طراحی الگوی سیاست‌گذاری مطلوب بازاریابی توریسم با استفاده از نظریه کوربین- اشتراوس

آرش سروری1، گابریل محققی2

صفحات : 95-110

چکیده
  دراين مقاله به منظور شناخت عوامل مؤثر بر توسعه ي توریسم در ايران، رويكردها و مدلهاي مختلف مطرح و بررسي شده است. صاحب نظران صنعت توریسم بر این باورند که مباحث این صنعت را می توان از نگاه بازاریابی نیز ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی توسعه ملی
دوره 4 شماره 1 - بهار 1402
7. نقش سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS) در بازاریابی کارآفرینانه برای شرکت های نوپا و نوآور

اعظم یوسفی1، زینب تبریزی2

صفحات : 111-123

چکیده
  ژئومارکتینگ یک اصطلاح کلی از نبوغ جغرافیایی است که به تمام جنبه های بازاریابی از جمله توزیع و فروش می پردازد. که تحقیقات آن با استفاده از پارامترهای جغرافیایی با نمونه برداری شروع و سپس جمع آوری اطلاع ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی توسعه ملی
دوره 4 شماره 1 - بهار 1402
8. مطالعه مروری توسعه گردشگری خارجی از طریق تصویر مقصد

محمد صابری1

صفحات : 1-22

چکیده
  چکیده مقاله حاضر یک مطالعه مروری بر روند توسعه گردشگری خارجی از طریق تصویر مقصد را بررسی می‌کند. گردشگری خارجی یکی از ابزارهای مهم در توسعه اقتصادی و فرهنگی یک کشور است. در این پژوهش، آثار استفاده از ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی توسعه ملی
دوره 4 شماره 1 - بهار 1402
9. نقش اقتصاد درتعیین میزان قدرت کشورها بر روابط بین الملل

ابوالقاسم کرمی1

صفحات : 23-47

چکیده
  چکیده در این مقاله، تلاش شده است تا نقش اقتصاد در تعیین قدرت کشورها در روابط بین الملل مورد بررسی قرار گیرد. از آن جایی که اقتصاد یکی از عوامل مهم در تعیین میزان قدرت کشورها به شمار می رود، بررسی نحو ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی توسعه ملی