:: مقاله مرتبط با : جلد 4 ، شماره 1
نویسندگان :
محمد صابری1آموزش عالی قشم(مسئول)1 صفحات :
1-22
چکیده :
چکیده
مقاله حاضر یک مطالعه مروری بر روند توسعه گردشگری خارجی از طریق تصویر مقصد را بررسی میکند. گردشگری خارجی یکی از ابزارهای مهم در توسعه اقتصادی و فرهنگی یک کشور است. در این پژوهش، آثار استفاده از تصاویر مقصد در تبلیغات گردشگری به عنوان یک روش اثربخش برای جذب گردشگران خارجی بررسی میشود.
ابتدا، تعریف و اهمیت تصاویر مقصد در جذب گردشگران خارجی بررسی میشود. در تبلیغات گردشگری، استفاده از تصاویر مقصد میتواند بسیار تأثیرگذار و جذاب باشد. این تصاویر میتوانند زیباییها، فرهنگ و طبیعت منحصربهفرد یک مقصد را به نمایش بگذارند که میتواند در تصمیمگیری گردشگران خارجی برای بازدید از آن مقصد تأثیرگذار باشد.
در این مقاله، نقش تصاویر مقصد در توسعه گردشگری خارجی بررسی میشود. استفاده از تصاویر مقصد در تبلیغات گردشگری میتواند باعث جذب گردشگران جدید و افزایش تعداد بازدیدکنندگان خارجی شود. این افزایش رفت و آمد گردشگر میتواند به توسعه اقتصادی مقصد و ایجاد شغلهای جدید در صنایع مرتبط با گردشگری کمک کند.
در ادامه، نقاط قوت و ضعف استفاده از تصاویر مقصد بررسی میشود. علاوه بر مزایا، استفاده نادرست یا ناکارآمد از تصاویر مقصد میتواند عوارضی مانند ساخت و تکمیل ناقص تجربه گردشگری، پیشفرضهای ناصحیح درباره مقصد و تنشهای فرهنگی ایجاد کند. بنابراین، بررسی نقاط ضعف و بهبود استفاده از تصاویر مقصد نیز در این مقاله مورد بحث قرار میگیرد.
و در نهایت، به نتیجهگیری و پیشنهادهایی برای استفاده بهینه از تصاویر مقصد در تبلیغات گردشگری خارجی میپردازیم. استفاده درست از تصاویر مقصد میتواند باعث جذب گردشگران خارجی و توسعه گردشگری اقتصادی و فرهنگی یک کشور شود. نکاتی مانند استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، انعطافپذیری در استفاده از تصاویر مختلف و ارائه اطلاعات دقیق و صحیح در مورد مقصد در تصاویر، پیشنهادهای مقاله برای بهبود استفاده از تصاویر مقصد در تبلیغات گردشگری میباشند.
کلمات کلیدی : گردشگری – تصویر مقصد- توسعه پایدار– بازاریابی
دانلود مقاله موضوع :
توسعه ملی
کلمات کلیدی :
گردشگر خارجی ، تصویر مقصد ، توسعه گردشگری
کلمات کلیدی لاتین :
Foreign tourist, destination image, tourism development
استناد دهی
نحوه استناد به مقاله (Harvard)
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
صابری، محمد، بهار 1402 . مطالعه مروری توسعه گردشگری خارجی از طریق تصویر مقصد . توسعه ملی، 4(1) ، صص. 1-22
تعداد بازدید از مقاله : 694
تعداد دانلود فایل : 407